Khamis, 31 Disember 2009

cara- cara untuk mendapat VERIFIED PAYPAL dari MAYBANK






Paling utama sekali adalah anda TELAH
  1. MEMBUKA AKAUN MAYBANK
  2. DAH REGISTER UNTUK ONLINE BANKING
  3. ADA DUIT DALAM BANK MIN RM20 ( bukan ape,nak memudahkan urusan nanti )
LANGKAH 1


Log masuk akaun Maybank2u anda. Melihat di bawah Utiliti-utiliti dan klik Maybankcard Secure Online Shopping Registration ( MSOS ).









langkah 2


Mengisi Kata Laluan MSOS (mesti antara 6-8 ciri) dan mengesahkan Mengisi Jaminan Peribadi Mesej. Mesej ini akan muncul apabila anda ditanya untuk kata laluan anda sambil membeli-belah dalam talian. Saya rasa ini adalah bagi memastikan iaitu Maybank meminta kata laluan anda dan bukannya phishing web. ia mestilah a-z dan bukannya CHARACTERS. Jangan lupa isi Expired Date, CVV, Hint & Answer















langkah 3


Log masuk untuk www.paypal.com dengan anda paypal e-mel dan password. pada menu My Account, klik Profile and Add/Edit Credit or Debit Card. masukkan maklumat Maybank Visa Debit Card. pastikan alamat surat menyurat sama.








langkah 4


Anda akan ketika mendapat satu emel pengesahan untuk anda paypal saving akaun yang anda telah pun berjaya menghubungkan kad anda. Dan sekarang apa yang anda perlu lakukan masu



langkah 5


AWAS!! ambil perhatian! :
tunggu kira-kira SATU HARI sebelum melakukan mengikut steps. Log masuk untuk anda Maybank2u lagi dan klik Accounts dan Banking, ketika klik jumlah Account anda untuk perincian-perincian akaun anda. Kemudian klik Debit Card History. Anda harus kemudian lihat sebuah pintu masuk dengan perkataan “Paypal”. Kod adalah 4 jumlah sebelum perkataan Paypal.
Eg: PREAUTH SALE 1998PAYPAL-*EXPUSE DATED 21/09/09 Kod Paypal : 1998
**jika anda memeriksa akaun anda terlalu awal, anda mungkin tidak melihat butiran transaksi dan tidak akan menjadi berkeupayaan mendapatkan kod








Langkah 6
Log masuk untuk www.paypal.com dan klik Profile, thenAdd / Edit Credit atau Debit Card. Klik Enter Paypal Code dan memasuki kod anda diperolehi dalam langkah 5.


TAHNIAH!!!!


Dan sekarang anda telahpun berjaya MENGHUBUNGKAN Maybank Visa Debit Card untuk anda Paypal. Anda akan mendapat bayaran balik USD1.95 untuk akaun Paypal anda.


DAH VERIFIED















Tiada ulasan:

Catat Ulasan